elefant.ro

Postare prezentată

Invitatie la vals - Citate

"Nu mai am putere sa vreau." "Se sinucide cineva ajuns în vîrful piramidei sociale dupa ce a gasit cheia care descuie usa t...

5 noiembrie 2017

Magicianul - Citate

„-Prostii, aiurea! Fiecare din noi este o insulă. Dacă nu am fi, am înnebuni pe loc. Între aceste insule sînt vapoare, avioane, telefoane, radio – ce vrei. Oamenii rămân insule. Insule care se pot scufunda și pot dispărea pentru vecie. Tu ești o insulă care nu s-a scufundat. Nu poți fi atât de pesimist! Nu este posibil.”


"Dragostea rezultă mai ales din aptitudinea de a iubi, existentă în noi înşine şi nu neapărat din faptul că partenerul are reale calităţi pentru a fi iubit."

"Dragostea nu este asemănarea dintre două persoane, ci misterul dintre ele."

"Trebuie să rămânem puţin copii până la sfârşitul vieţii noastre şi să păstrăm inocenţa copilăriei întru maturitate creatoare."

"Mâine să iubească cel care n-a iubit niciodată şi cel care a iubit să iubească mâine."

"Ăsta e jocul hazardului. Nu hotărăşti tu dacă eşti sau nu."

"Deoarece ei au murit, noi ştim că trăim. Când o stea explodează şi o mie de lumi ca lumea noastră pier, atunci ştim că a noastră există. Acesta este sensul zâmbetului: ceea ce putea să nu mai fie, este."

"Nu vreau să te fac să suferi şi, cu cât te doresc mai mult, cu atât o să te fac să suferi. Şi nici nu vreau să mă faci să sufăr şi, cu cât mă vei dori mai puţin, cu atât o să sufăr."

""A zâmbi" nu înseamnă atât să alegi o atitudine în faţa vieţii, cât să recunoşti şi să exprimi natura cruzimii fundamentale, ineluctabilă a vieţii pe care nu putem nici măcar să încercăm să o evităm, ea fiind însăşi existenţa umană."


"Stăteam pe iarbă şi ne sărutam. Probabil că zâmbeşti. Să stăm pe iarbă şi să ne sărutăm, atât. Voi, tinerii de astăzi, vă jucaţi cu trupurile cât vreţi, vi le daţi, vi le oferiţi cât vreţi. Noi atunci nu aveam voie. Dar voi, ţineţi minte, aţi plătit preţul vostru: aţi pierdut o lume bogată în mister şi în emoţii subtile. Nu numai specii de animale dispar, dar şi specii de simţăminte."

"Cu cât înţelegi mai bine ce e libertatea, cu atât o pierzi mai mult."

"Verificarea e singurul criteriu științific al adevărului. Nu înseamnă că nu există adevăruri care nu se pot verifica."

"Când mă iubești, e ca și cum Dumnezeu mă iartă de toate greșelile și de neroziile mele."

"Fiecare moarte apasă asupra celor vii, fiecare moarte apasă cu povara grea a complicității; fiecare moarte este absurdă, lăsându-i pe ceilalți cu un sentiment de permanentă vinovăție și cu o tristețe fără sfârșit."

"Și ne-am iubit, nu sex, ci dragoste, deși înțelept ar fi fost să facem numai sex."

"Stăteam pe iarbă și ne sărutam. Probabil că zâmbești. Să stăm pe iarbă și să ne sărutăm, atât. voi, tinerii de astăzi, vă jucați cu trupurile cât vreți, vi le dați, vi le oferiți cât vreți. Noi atunci nu aveam voie. Dar voi, țineți minte, ați plătit prețul vostru: ați pierdut o lume bogată în mister și în emoții  subtile. Nu numai specii de animale dispar, dar și specii de simțăminte."

"Dacă ești destul de deștept, nu vei plânge trecutul pentru ceea ce acesta nu a cunoscut, ci te vei compătimi pe tine pentru ceea ce trecutul a cunoscut."

"-Morții trăiesc.
 -Cum trăiesc?
 -Prin dragoste."

"-Și totuși, eu nu aș fi vrut să mă aflu aici cu nimeni altul. [...] Tu?
 -Nu pot crede că o altă fată ar fi urcat până aici.
 -Ce răspuns evaziv!
 -Îmi pare bine că am venit împreună. Kelly, ești un adevărat frate de arme..
 -Iar tu, Urfe, ești un mare ticălos."

"Fapt este că nu mai am rădăcini nicăieri. Nu  aparțin niciunui loc. Există doar locuri către care și de unde îmi iau zborul. Sau pe deasupra căror zbor. Nu mai am decât oameni care-mi sunt dragi sau pe care-i iubesc. Ei sunt singura patrie care mi-a rămas."

"Cred că ești atât de orb, că nici nu știi că nu mă iubești. Nu știi că ești un ticălos împuțit care nu poate, este și asta o formă de neputință, decât să se considere doar pe sine pe locul întâi. Nimic nu te afectează, Nicko, acolo, în adâncul sufletului, acolo unde contează."

"Nu cred că știi ce înseamnă tristețea."

"În lumea mea, viața însemna totul, valoarea ei era atât de mare, încât era de neprețuit. În lumea lui, un singur lucru era de neprețuit: eleutheria, libertatea. Omul acesta era dovada a tot ceea ce nu putea fi distrus, falsificat, deformat, a tot ceea ce se afla deasupra rațiunii, deasupra logicii, mai presus de istorie și de civilizație. El nu era Dumnezeu, pentru că nu există un Dumnezeu pe care să-l putem cunoaște. Dar reprezenta dovada că există un Dumnezeu pe care nu-l vom cunoaște niciodată."

"Cred că pentru ea eram mai mult un simbol. Un simbol a tot soiul de lucruri care nu-i reușiseră în viață. Ultima speranță, presupun."

"...la fete tactul în dragoste este în proporție inversă cu nivelul lor de educație."

"...nu ne mai speriem de o mască, ci de ceea ce se ascunde în spatele ei. Eterna sursă a tuturor spaimelor, a tuturor ororilor, a tuturor răutăților e omul."

 "A fost odată un tânăr prinț care credea în toate lucrurile, în afară de trei. Nu credea în prințese, nu credea în insule, nu credea în Dumnezeu. Împăratul, tatăl său, îi spusese că aceste lucruri nu există. Și cum nu erau nici prințese, nici insule și nici vreun semn al existenței lui Dumnezeu în împărăția tatălui său, tânărul prinț îi dădu crezare."

"Frumusețea este ceva de adaos. Ca ambalajul în jurul cadoului. Nu e cadoul în sine."

"Sfârșitul nu este decât un punct printre alte puncte înșirate pe o ață. O tăietură de foarfecă făcută la întâmplare."

"Nu poți să urăști pe cineva deja înfrânt. Care, fără tine, nu va mai fi niciodată un om întreg."

"Tace, nu va vorbi niciodată, nu va ierta, nu va întinde mâna, va rămâne de-a pururi în acest prezent înghețat."

"Plăcerea fizică nu este decât o plăcere; poate ceva mai mare decât celelalte, dar, oricum, o plăcere ca oricare alta. Nu reprezintă decât un aspect - şi nu cel mai important - al relaţiei pe care o numim iubire. Lucrul esenţial este adevărul, încrederea care se stabileşte între doi oameni, două suflete, două spirite... cum vrei să-i spui. Că adevărata infidelitate este cea care ascunde infidelitatea fizică. Pentru că lucrul care nu trebuie să existe niciodată între doi oameni, care şi-au oferit unul altuia dragostea, este minciuna."

"Cinismul de orice fel este o mască pentru neputinţa de adaptare."

"Bărbaţii văd obiecte acolo unde femeile văd relaţiile dintre obiecte; relaţii generate de nevoia pe care obiectele o au unul de celălalt, de nevoia de dragoste si de dorinţa de armonie. Este o dimensiune în domeniul sentimental care barbaţilor le lipseţe cu desăvârşire. O dimensiune care face ca toate femeile adevărate să nu vadă în război decât o odioasă absurditate. Am să-ţi spun eu ce e războiul. Războiul e o psihoză creata de incapacitatea de a percepe relaţiile."

"Întâmplarea are multe înfăţişări."

"Ideea că ne plac oamenii este o iluzie pe care trebuie să o păstrăm în noi dacă vrem să trăim în societate. Dar eu am expulzat-o demult, cel puţin cât trăiesc aici. Tu vrei să fii iubit? Eu mă mulţumesc pur şi simplu să "fiu", să exist. Poate că într-o zi ai să-nţelegi şi tu ce înseamnă asta. Şi ai să zâmbeşti. Un zâmbet aprobator, un zâmbet sarcastic."

"Iertare înseamnă uitare."

"Fiecare moarte este absurdă, lăsându-i pe ceilalţi cu un sentiment de permanentă vinovăţie şi cu o tristeţe fără sfârşit."

"Nebunia de a căuta moartea este ultima şi cea mai mare perversitate a noastră. Venim din noapte, plecăm în noapte. Ce rost are să trăim în noapte?"

"În viaţa fiecăruia are loc un moment de maximă intensitate. Atunci trebuie să ştii să te accepţi. Este momentul în care eşti ceea ce eşti şi totodată ceea ce vei fi."

"Nu există adevăr dincolo de magie."

"Învaţă să fii crud, învaţă să fii neîndurător, învaţă să supravieţuieşti! Nu ne alegem piesa şi nici rolul. Întotdeauna va fi Othello. Iar a fi înseamnă întotdeauna a fi Iago."

"Aveam sentimentul că fata mă hipnotizase, însă subtil. Sincer şi nu din cinism, crezusem până atunci că un bărbat şi o femeie ştiau din primele zece minute dacă vor sau nu să facă dragoste împreună şi că timpul care se scurgea până la împlinire nu era decât o taxă pe care o plăteau pentru a fi mulţumiţi şi care în nouă cazuri din zece era exagerată."

"Bogăţia e un monstru. Îţi trebuie o lună ca să înveţi s-o controlezi din punct de vedere financiar, dar e nevoie de ani întregi ca să înveţi s-o controlezi din punct de vedere psihologic."

"Întregul valora mai mult decât părţile luate separat."

"Necunoscutul e marele factor ce motivează existenţa individului."

"Îmi trebuia un nou mister pe care să-l descopăr."

"Omul are nevoie de mistere, nu de soluţionarea lor."

"Eterna sursă a tuturor spaimelor, a tuturor ororilor, a tuturor răutăţilor e omul."

"Chiar dacă am avea posibilitatea materială de a călători cu viteza luminii, nu am putea ca în decursul unei vieţi să ne ducem şi să ne întoarcem din cea mai apropiată planetă locuită din univers. Nici nu putem comunica prin mijloacele ştiinţifice cum sunt heliografele gigantice sau undele de radio. Suntem izolaţi, cel puţin aşa se pare, în globul minuscul al vieţii."

"Tăcere este un poem."

"Întrebările sunt o formă a vieţii."

"Nu este revoltător? În mine s-a instalat această boală respingătoare numită iubire şi nu se poate compara cu nicio boală a trupului – şi eu sunt atât de marginită, atât de degenerată şi, pe deasupra, am încercat să te învăţ şi pe tine."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cele mai populare postari din ultima saptamana...