elefant.ro

Postare prezentată

Invitatie la vals - Citate

"Nu mai am putere sa vreau." "Se sinucide cineva ajuns în vîrful piramidei sociale dupa ce a gasit cheia care descuie usa t...

1 ianuarie 2019

Provocari 2019

Pentru ca anul trecut mi-a venit ideea cu provocarile si nu a fost tocmai rea mi-am propus si pentru anul acesta 10 provocari mai noi sau mai vechi (inspirate din cele de anul trecut) dar la fel de stimulatoare.

Iata-le:


1)    Sa citesc carti scrise de autori din 3 tari noi (diferite de tarile citite pana acum - lista pe tari o puteti vizualiza aici(link))
Propunere:
Suedia (Fata cu un dragon tatuat (Millennium, #1) - Larsson, Stieg ),
Albania (Generalul armatei moarte - Ismail Kadare)
Olanda (Necredincioasa - Ayaan Hirsi Ali)
Argentina: Julio Cortazar - Sotron
Cehia: Milan Kundera - Identitatea
China: Mo Yan - Sorgul rosu
Nigeria: Chinua Achebe - O lume se destrama 

Motiv: Mi s-a parut interesant sa descopar alte stiluri de scris si alte culturi diferite de ceea ce citisem inainte


2)    Sa citesc 7 carti recomandate de prieteni si cititori ai blogului
Propunere:
Winnetou - Karl May (Reka)
David Eagleman - Incognito (un cititor anonim)
Mario Livio - Sectiunea de aur, Este Dumnezeu matematician?  (un cititor anonim)
John Barrow - Cartea infinitului (un cititor anonim)
Richard Dawkins - Lumea ca un mare spectacol (un cititor anonim)
Fratia inelului (Stapanul inelelor, #1) - Tolkien, J.R.R. (Gabi)
India secretă - Paul Brunton (un cititor anonim)

Motiv : A fost probabil cea mai usor de atins provocare pentru ca imi place sa citesc carti care imi sunt recomandate de persoane dragi (asta inseamna ca au fost carti deja savurate si apreciate si de alte persoane).


3)    Sa citesc 20 carti din top 100 telegraph
Propunere:
Austerlitz - Sebald, W. G.
Daca într-o noapte de iarna un calator - Calvino, Italo
Oscar si Lucinda - Carey, Peter
Carnetul auriu - Lessing, Doris
Under the Net - Murdoch, Iris
Fratia inelului (Stapanul inelelor, #1) - Tolkien, J.R.R.
Pe drum de Jack Kerouac
Mos Goriot de Honoré de Balzac
Cei trei muschetari de Alexandre Dumas
Catch-22 de Joseph Heller
Daca într-o noapte de iarna un calator de Italo Calvino
Doctor Jivago de Boris Pasternak
Lolita de Vladimir Nabokov
Câinele din Baskerville de Arthur Conan Doyle
Aventurile lui Huckleberry Finn de Mark Twain
Marele Gatsby de Francis Scott Fitzgerald
Somnul de veci de Raymond Chandler
Frankenstein de Mary Shelly
Ulise de James Joyce
Mândrie si prejudecata de Jane Austen
David Copperfield de Charles Dickens
Don Quijote de Miguel de Cervantes
Dezonoare de J.M. Corteze
În cautarea timpului pierdut de Marcel Proust
Anna Karenina de Lev Tolstoi
Moby Dick de Herman Melville

Motiv: Pentru ca mi-am propus sa termin lista cat mai repede


4)    Sa citesc 5 carti tehnice
Motiv: Pentru ca trebuie sa imbin placutul cu utilul


5)    Sa citesc 20 autori noi
Motiv: Imi place sa descopar autori si stiluri noi


6)    Sa citesc 10.000 de pagini
Motiv: e interesant sa vezi cum se duc cele 10.000 de pagini desi par multe

7)    Sa citesc 36 de carti
Motiv: Pentru 54 a fost prea mult si destul de demotivant spre final


8)    Sa citesc 3 carti de dezvoltare personala
Propunere:
Profetul - Kahlil Gibran
Avantajul fericirii - Shawn Achor
Emotiile distructive - Daniel Goleman
Darul psihoterapiei - Irvin D. Yalom
Cum sa vorbim in public - Dale Carnegie
Demonul amiezii - Andrew Solomon
Focus - Daniel Goleman
Drumul catre tine insuti - M. Scott Peck
Cadranul banilor - Robert T. Kiyosaki

Motiv: Anul acesta la recomandarea unui prieten am descoperit cat sunt de utile si benefice vietii personale, sociale si profesionale


9)    Sa citesc 3 autori de nobel (lista autorilor de nobel o gasesti aici(link))
Propunere:
Kazuo Ishiguro,
Patrick Modiano,
Svetlana Alexievici
Alice Munro
Mo Yan

Motiv: Imi doresc sa-mi dezvolt cultura literara


10)    Sa studiez mai in detaliu opera unui autor (adica sa citesc 5 sau mai multe carti scrise de acelasi autor)
Propunere:
Agatha Christie,
John Green,
Ernest Hemingway,
Daniel Goleman

Motiv: E interesant atunci cand iti place un autor sa studiezi mai multe opere ale acestuia


2 comentarii:

Cele mai populare postari din ultima saptamana...