elefant.ro

Postare prezentată

Invitatie la vals - Citate

"Nu mai am putere sa vreau." "Se sinucide cineva ajuns în vîrful piramidei sociale dupa ce a gasit cheia care descuie usa t...

15 noiembrie 2018

Suferințele tânărului Werther - Impresii

Este o carte care m-a impresionat foarte tare. Nu neaparat prin povestea foarte controversata care s-ar zice ca "impinge" lumea la sinucidere.

Am trecut si eu prin faza aia, recunosc ca am avut la un moment dat o slabiciune din cauza unei(ui) carti(ilm) care mi-a aruncat pentru o perioada ideea asta in minte, asa ca stiu ca uneori, cand te aflii in perioade de depresie o carte precum "Suferințele tânărului Werther" poate sa te incurajeze in aceasta directie. De aceea va recomand sa nu cititi aceasta carte in momente deprimante, ci mai degraba in momente in care cautati sa va relaxati.
Va spuneam ca nu mi-a placut atat de tare povestea de dragoste ascunsa dintre Werther si Lotte, desi e frumoasa, ci compozitia lui Goethe. Este o adevarata capodopera! Nu ma pricep sa fac comentarii pe text, sa deosebesc o opera de arta sau sa descopar nu stiu ce stiluri literare in cartile pe care le citesc, dar imi pot da seama cand citesc ceva deosebit. Iar aceasta carte este o opera deosebita, care prin esenta sa m-a hranit cumva spiritual. O sa ziceti probabil ca am luat-o pe aratura :D. Ei bine, poate!
Dar atunci cand am citit-o am simtit fluturasi in stomac asa cum simti cand esti indragostit. Nu stiu daca ma simteam atrasa de autor (poate), de stilul lui de a scrie sau pur si simplu anumite fraze m-au uns pe suflet.
Vorbeam mai demult cu un prieten (Cosmin) despre cum apreciez eu o carte daca e buna sau nu. Ii ziceam pe atunci, si inca imi mentin afirmatia, ca in functie de numarul de citate pe care le gasesc interesante in acea carte o consider buna sau nu. In principiu asa mi-a inceput acest blog, simteam nevoia sa scriu undeva cuvinte extrase din cartile citite care mi-erau dragi si pe care stiam ca nu le voi putea retine niciodata.
Din pacate din ce am observat Goethe e gfreu de gasit, sper din suflet sa mai gasesc si alte opere de ale lui, pentru ca sunt curioasa daca se va repeta povestea - daca sunt indragostita de autor sau de opera.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cele mai populare postari din ultima saptamana...