elefant.ro

Postare prezentată

Invitatie la vals - Citate

"Nu mai am putere sa vreau." "Se sinucide cineva ajuns în vîrful piramidei sociale dupa ce a gasit cheia care descuie usa t...

6 iunie 2011

Jane Eyre - Rezumat

Jane Eyre este o micuta orfana in varsta de 10 ani, crescuta din obligatie de matusa sa dna Reed, la Gateshead Hall, alaturi de cei trei verisori. Matusa sa hotaraste sa o trimita la orfelinatul Lowood patronat de dl Brocklehurst. Aici petrece opt ani in conditii grele dar isi desavarseste educatia. Devenind independenta, la 18 ani merge la Thornfield Hall unde devine guvernanta Adelei- o fetita frantuzoaica, pupila stapanului casei- dl Rochester.
Casa o captiveaza dar o si intriga caci etajul al treilea ascunde un secret. Stapanul ei isi petrece timpul calatorind insa cand vine la Thornfield face o impresie puternica asupra lui Jane, in ciuda temperamentului sau dificil. In scurt timp Jane isi da seama ca este indragostita de acesta dar situatia sociala ii desparte iar dl Rochester are o preferinta evidenta pentru Blanche Ingram -cea mai frumoasa fata din comitat.
Relatia dintre Jane si Rochester se sudeaza si mai mult cand, in timpul unei vizite, unul din oaspeti este ranit la al treilea etaj si cei doi il ajuta sa supravietuiasca. Jane pleaca la matusa sa Reed aflata pe patul de moarte si aici isi intalneste alti veri. La intoarcere este ceruta de Rochester in casatorie dar in fata altarului afla ca acesta era inca insurat cu Bertha si ,dezamagita, paraseste Thornfield. Locuieste o vreme cu verii ei dar dragostea pentru Rochester o face sa se intoarca la el si sa ramana acolo.

51 de comentarii:

  1. Interesanta cartea. Dar ce se afla la etajul al treilea al casei? ca m-ai facut curios :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Citeste cartea si o sa afli:)))

      Ștergere
    2. La etajul al treilea se afla roxana babenco :*

      Ștergere
    3. Se afla Bertha, sotia cea nebuna a domnului Rochester, nu am citit care desi as vrea, dar am avut-o ca lectie in manualul de engleza si mi s-a parut foarte interesanta

      Ștergere
    4. Am citit cartea e uimitoare si cand ai vreo tema la scoala te poti inspira din ea

      Ștergere
  2. La al treilea etaj se afla Bertha, sotia domnului Rochester. Suferea de dementa si nu realiza ceea ce facea. De-a lungul cartii au loc mai multe fapte inexplicabile(cum ar fi faptul ca intr-o noapte patul domnului Rochester ia foc, acel oaspete despre care amintesc in rezumat este chiar fratele Berthei, dar ea nu-l recunoaste si-l ataca, iar o alta intamplare este chiar cu o noapte inainte de nunta, cand cineva, o femeie necunoscuta intra in camera Janei si ii sfasie voalul) in castel la care Jane primeste explicatia in ziua in care trebuia sa se casatoreasca cu Domnul Rochester.

    RăspundețiȘtergere
  3. eu din ce-am citit stiu ca o chema grace poole pe aia de la al 3lea etaj

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu,o cheama asa...:)))Fii atenta cand citesti:)))Inteles?!!

      Ștergere
    2. Grace Pool era una dintre servitoare.

      Ștergere
  4. da, Grace Pole era servitoarea care avea grija de Bertha care avea nevoie de ajutor, datorita bolii de care suferea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai,daaa dar ea spune ca pe sotia lui o chema Grace Pole:)))!!!

      Ștergere
    2. Nevoie de ajutor nu ai "datorita" unei boli, ci "din cauza" ei.

      Ștergere
  5. e cam acelasi lucru ....detalii

    RăspundețiȘtergere
  6. cartea asta ma facut sa inteleg multe lucruri, ai ce invata de aici, este un exemplu de tarie si demonsteaza ca moralitatea e mai sus decit dragostea..... oricit de frumoasa nar fi ea ......

    RăspundețiȘtergere
  7. care era familia berthei?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bertha era sotia lui Rochester. Ea provenea dintr-o familie instarita, dar mama ei avusese aceleasi probleme de dementa ca si ea.

      Ștergere
  8. da nui chiar tot cei important

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am facut un rezumat mai scurt, din graba, imi cer scuze..

      Ștergere
    2. Intr-adevar nu este un rezumat complet , dar si cat ai scris este suficient pentru a starni curiozitatea , parerea mea .Cartea, mie mi s-a parut exceptionala , modul in care a fost scrisa este de asemenea foarte bine gandit! Isi merita toate laudele aceasta minunata carte ! Lectura usoara , tuturor celor care nu au citit-o !

      Ștergere
  9. este cu adevarat o istorie cutremuratore...m-a impresionat puterea sufleteasca de care a dat dovada domnisoara Jane Eyre...si ca intr-un sfirsit si-a gasit refugiul in bratele celui pe care il iubea...xd

    RăspundețiȘtergere
  10. Mai,daca va placeee atat de mult carteea...dc nu puneti mai fratele meu mana sa cititi ca nu e un roman sau ceva de genul asta,e o carte tare subtire!!!!Stiti sa puneti doar intrebari ca daca cititi va doare capul:PPPP!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu ai dreptate....e o carte destul de interesanta.....eu zilele acestea am terminat de o citit....dar am citit-o cu sufletul la gura......si e destul de groasa carte....as recomanda-o tuturor spre lecturare,avem ce invata din acest roman...

      Ștergere
    2. POFTIM???????......CARTE TARE SUBTIRE??????? E roman si la mine e in 2 carti si are in total cam 560 pag.!!!!! E tare lunga!!!!!

      Ștergere
  11. iar dupa ce Jane a realizat ca Rochester o face sa se intoarca la el ce s-a mai intamplat?

    RăspundețiȘtergere
  12. Nu e chiar atat de subtire cartea=)) are 572 pagini. Oricum rezumatul e bun deoarece am citit cartea cu cativa ani in urma iar acum trebuie sa fac rezumat.e deajuns cat sa imi amintesc amanuntit ce se intampla:)

    RăspundețiȘtergere
  13. Mda,cartea Jane Eyre este o carte buna dar este o lectie de viata!!..

    RăspundețiȘtergere
  14. minunata cartea...la inceput poate parea putin plictisitoare,cel putin asa am cosiderat-o eu,dar dupa ce jane si stapanul ei,domnul Rochester se indragostesc devine mult mai interesanta si captivanta.in general e o carte care merita citita,o minunata lectie de tarie,rabdare si curaj

    RăspundețiȘtergere
  15. Eu am citit toata cartea

    RăspundețiȘtergere
  16. partea mea preferata este cind moare buna sa prietena Helen

    RăspundețiȘtergere
  17. Amintiti-mi va rog cum era numele coplet al d-nului Rochester?

    RăspundețiȘtergere
  18. Am citit cartea chiar daca mi-a fost greu sa o inteleg la inceput dar este o carte extraordinara cu un inceput trist .cred ca am intles destul de bine cartea la cei 12 pe care ii am !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E foarte bine ca ai citit-o! Asa cum ai inteles-o sunt absolut convinsa ca ai ramas cu multe detalii destul de importante! Lectura placuta in continuare!

      Ștergere
  19. aceasta carte este foarte interesanta eu am citit-o draga mea ai scapat faptul ca casa domnului a luat apoi foc si ca el avea cam 40 de ani si ca sotia domnului i-a rupt valul de mireasa dar cred ca pentru cei ce nu au citit-o le-au stirnit curiozitatea.Bravo!!

    RăspundețiȘtergere
  20. Domnul Rochester ramâne orb, iar la sfarşit îşi recapata vederea din câte îmi amintesc eu.

    RăspundețiȘtergere
  21. Sunteti lamentabili,daca ati ajuns sa vorbiti la acest nivel despre o carte clasica!E cam greu cu cititul!

    RăspundețiȘtergere
  22. Răspunsuri
    1. As recomanda-o pentru liceu, clasa a 9-a sau a 10-a. Dar merge citita si mai devreme, doar ca probabil nu vei ajunge sa o intelegi foarte bine. Eu am citit-o la facultate :D pentru ca atunci am facut rost de ea.

      Ștergere
  23. Poate cineva sa îmi vorbească despre momentul in care ajunge fortune-teller la Thornfiled Hall? Am nevoie urgent. Vă rog dacă poate cineva!!!

    RăspundețiȘtergere
  24. Romanul Jane Eyre m-a impresionat mai mult ca orice in viata asta.

    RăspundețiȘtergere
  25. am citito.una din cele mai tampite carti ever.genul asta imi e total antipatic

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E o carte clasica, daca nu iti place stilul acesta nu mai citi, inseamna ca nu e stilul tau. Asta nu inseamna ca e o carte tampita. Pe mine m-a impresionat si la fel pe multi altii. E o capodopera a literaturii.

      Ștergere
  26. uite hai k iti zic eu o capodopera dar e for me:) gordon r.dickinson -furtuna de timp.ceva mai known hai sa ma gandesc sandra belloni -george meredith virginia woolf anii unii zic k e simplu dar e una din scriitoarele mele preferate asha k nu ma intereseaza jane austen-ratiune si simtire si mandrie si prejudecata.mai recomand din astea known hawthorne-casa cu sapte frontoane

    RăspundețiȘtergere
  27. E o carte de-a dreptul superbă.Am cutit-o și am recitit-o. M-a impresionat profund fapatul că Jane a putut să îl părăsească pe Dl.Rochester în prima instanța și nu și-a călcat principiile. Eu nu cred ca as fi putut...��

    RăspundețiȘtergere
  28. Da. Cartea e absolut superba, dar aproape te face sa plangi atunci cand Jane pleaca de la Moore House la Thornfield si gaseste doar daramaturi, ca apoi hangiul sa ii spuna ca Bertha a dat foc conacului dar Edward Rochester traia la Ferndean cu 2 slujitori de la Thornfield. Si cand ajunge si il vede de la poarta ca el iesise sa vada daca ploua si arata diferit era orb si nu avea o mana... dar ea tot continua sa il iubeasca si se va casatori cu acesta si ii va darui un copil... cartea este o capodopera a literaturii victoriene si merita citita!

    RăspundețiȘtergere

Cele mai populare postari din ultima saptamana...