elefant.ro

Postare prezentată

Invitatie la vals - Citate

"Nu mai am putere sa vreau." "Se sinucide cineva ajuns în vîrful piramidei sociale dupa ce a gasit cheia care descuie usa t...

5 august 2010

Pendulul lui Foucault vol I - Citate

"Hai, curaj, mi-am zis, nu te mai gandi la Intelepciune: cere ajutor Stiintei."

"...imaginea din oglinda obisnuita, acel altul care te priveste, condamnat sa ramana perpetuu stangaci, in fiecare dimineata cand te berbieresti nu e o iluzie?"

"Nu inseamna ca incredulul nu trebuie sa creada in nimic, nu crede in orice. crede cate un lucru odata, iar al doilea numai daca deriva in vreun fel din primul."

"Procedeaza ca un miop, metodic, nu cuteaza spre orizonturi."

"Cand doua lucruri nu se potrivesc, a le crede pe amandoua si ideea ca exista pe undeva un al treilea ascuns care le uneste, asta e credulitatea."

"Incredulitatea nu exclude curiozitate, o intareste."

"Nimic nu e mai rau decat o armata care se plictiseste din cauza ca razboiul s-a terminat."

"Dintr-un sistem de interdictie se poate intelege ce fapte savarsesc oamenii de obicei."

"Sa i-o spuneti lui mutu ca ce e greu cade."

"unele lucruri le simti venind, nu ca te indragostesti pentru ca te indragostesti; te indragostesti pentru ca in acea perioada aveai o disperata nevoie de a te indragosti. In perioadele in care ai o pofta nebuna de a te indragosti, trebuie sa fii atent unde calci; ca si cum ai fi baut un filtru, din acelea care te fac sa te indragostesti de prima faptura ce-ti iese-n cale."

"o noua dragoste e un bun motiv sa te apuci iar de baut."

"Cine se indragosteste prin barulete nu are nevoie de o femeie numai a lui."

"Cand umbli prin barulete, drama personala nu e cu cine te afli, ci pe cine parasesti."

"Oricine reflecteaza la 4 lucruri, ar fi fost mai bine sa nici nu se fi nascut: ce anume se afla deaspra,ce e dedesubt, ce e inainte."

"imi fagaduieste infinitul, dar imi lasa mie responsabilitatea de a decide unde doresc sa-l am."

"Eu am ceea ce am daruit."

"cuvintele sunt primele ce rascolesc lumea."

"Urasc pe cel care incearca sa-mi vanda o iluzie de pasiune."

"Acestia sunt oameni care gandesc ca orice le spui se refera la problema lor, ca in povestea aceea cu motanul, cand doi soti se certau in legatura cu divortul lor, iar el credea ca discuta despre bunatatile cuvenite lui la pranz."

"sa ne deghizam in flori, si albinele vor veni."

"E nevoie totdeauna sa atribui cuiva propriile -ti esecuri, dictaturile isi gasesc totdeauna un dusman extern pentru a-si uni proprii adepti. Cum zicea nu mai stiu cine pentru orice problema complicata exista o solutie simpla si aia gresita."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cele mai populare postari din ultima saptamana...