elefant.ro

Postare prezentată

Invitatie la vals - Citate

"Nu mai am putere sa vreau." "Se sinucide cineva ajuns în vîrful piramidei sociale dupa ce a gasit cheia care descuie usa t...

17 iunie 2009

Mizerabilii - Amintiri legate de citirea cartii

Legat de citirea acestui roman pot spune multe. Imi amintesc ca atunci cand eram la gradinita vizionam desenele animate numite "Mizerabilii". De si am o vaga impresie, cred ca nu povestea de acolo nu era 100% ca aceea din carte, dar cu toate astea m-a emotionat enorm povestea micutei Cosette.
In clasa a 5-a intamplator am dat de acest roman in propria-mi biblioteca despre care habar nu aveam pe atunci la imi va folosi. Am citit-o cu mare interes. Desi avea partile ei plictisitoare (ma refer la descrierile impresionante ale lui Hugo in legatura cu mare personalitate a lui Napoleon) am rasfoit-o cu drag.
In propria biblioteca nu aveam intreaga colectie de volume, asa ca am cautat-o extraordinar de mult prin biblioteca scolii (aveam la scoala o biblioteca foarte dezoganizata, in care intra aproape oricine, si din care dispareau mai mereu carti, nimeni insa nu se interesa de lucrul asta). Am cautat-o cu ardoare cum ziceam, insa n-am gasit-o. La liceu prima mea carte ceruta a fost... da, ati ghicit : "Les miserables". Bine in romana, cu franceza n-am dus-o niciodata bine!
O carte extraordinara pe care o recomand tuturor! Desi poate vi se va parea ceva greu de citit, credeti-ma merita! Cei carora le plac povestile de dragoste au ce digera din continutul acestei carti.
Ce veti intalni in roman si sunt sigura ca v-ar face mare placere: o foarte frumoasa poveste de dragoste, puterea cu care un tata isi iubeste fica adoptiva, cruzimea cu care este tratat un fost puscarias de catre societate, transformarea de nerecunoscut a unui fost puscarias intr-un om cinstit din inalta societate, demascarea si fugarirea lui si, credeti-ma pe cuvantul meu de Sheherezada, multe multe alte lucruri foarte interesante.
Cam astea ar putea fii spuse despre "Mizerabilii". Tu? Ai amintiri legate de citirea acestui roman? Daca da, fa-ne placerea de a le impartasi cu noi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cele mai populare postari din ultima saptamana...